Anasayfa » Kürtaj » Kürtaj Çeşitleri

Kürtaj Çeşitleri

Kürtaj Çeşitleri:

Kürtaj çeşitleri uygulanan anesteziye göre ve kürtaj yapılma yöntemine  göre  ikiye ayrılmaktadır .

1. Kürtaj işlemi uygulanan anesteziye göre  ikiye ayrılır :

1. Genel anestezi ile yapılan kürtaj ( en çok tercih edilen yöntem)

2. Lokal anestezi ile yapılan kürtaj ( çok nadirde olsa bazı hastalar tercih etmektedir)

2. Kürtaj yapılma yöntemine göre ikiye ayrılır:

1. Kaşık benzeri aletlerle yapılan kürtaj ( artık kullanılmıyor )7

2. Vakumlu kürtaj ( en güncel kürtaj yöntemi )

kürtaj çeşitleri

Bu iki ayrı kategori birleştirilince kürtaj yöntemleri içinde hasta için en sağlıklı olanı genel anestezi ile yapılan  vakumlu kürtaj yöntemidir.

Küretaj yöntemleri ve kürtaj yöntemleri aynı şeyi ifade etmektedir, kürtaj fransızca olan küretaj ın türkçeleşmesi sonucu dilimize girmiştir.

Kürtaj çeşitleri içerisinde hastalarımızın çoğu genel anestezinin kullanıldığı vakumlu kürtajı tercih etmektedir. Biz jinekologlara görede en iyi kürtaj yöntemi de budur.

Genel anestezili vakumlu kürtaj nasıl yapılır:

Hasta jinekolojik masaya alınır, anestezi ilaçlarını vermek için damar yolu açılır. Anestezi doktoru tarafıdan damar yolundan ilaç verilerek hasta uyutulur. Enjektöre bezeyen vakumlu kürtaj aleti ile kürtaj işlemi yapılır. Ultrason ile kontrolde rahim içinde parca kalmadığı gözlendikten sora kürtaj işlemine son verilir. Hasta uyanır 20 dakika dinlenir ve daha sonra taburcu edilir.

Hastalarımıza kürtaj çeşitleri nelerdir sorusunu yönelttiğimizde  hastalarımızın aklına sadece kürtajda uygulanan anestezi çeşitleri gelmektedir ( genel anestezi isle yapılan kürtaj ve lokal anestezi ile yapılan kürtaj). Halbuki kürtajdaki asıl çeşitlilik yaratan yapılma yöntemidir eskiden yapılan metal kaşıklarla yapılan kürtaj ve yeni olan vakumlu kürtajdır.

Hakkında Jin. Opr. Dr. Özgür Kartal

Jin.Op.Dr.Özgür KARTAL (Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı)Malatyada doğdum ilk, orta ve lise öğrenimini Mersinde tamamladıktan sonra. · 1996-2002 İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesin de tıp eğitimi aldım. · 2003-2008 Kadın Hastalıkları Ve Dogum Uzmanlığı ihtisasını tamamladım. · 2009-2011 mecburi hizmetimi Şanlıurfa Kadın Hastalıkları Ve Doğum Hastanesinde yaptım... Devamı >>